Always be me..

Always be me..
When God take something away from your hand, He is not punishing you, but merely emptying your hand for you to receive something better..

Tuesday, August 3, 2010

HUJAN BINTANG

salam wat semua..lama rasanya diri ini x menjengah ke blog sendiri..huhu
busy mungkin??oh tidak...hanya malas...haha
ramai yg tanya...mengapa Hujan Bintang.....
dan aku mula menanya diri...mengapa ya....
kadang-kadang bila kita dalam kesusahan kita selalu berdoa supaya keajaiban akan berlaku.mungkin anda tidak, tp bagi saya ya...itu yang saya akan lakukan..berdoa pada Tuhan yang Dia akan menolong hambanya yg kesusahan..sesungguhnya Allah itu Maha Mendengar dan Dia lah yang mampu menolong hambanya..

cuba anda berfikir...
disaat hujan lebat, bintang x lansung bersinar...
mungkinkah bintang x mampu...kita x tahu..atau hujan yang terlalu jahat turun mencurah sehingga lansung x memberi peluang kepada bintang untuk menimbulkan dirinya di tengah2 kegelapan langit ciptaan Allah yang sangat cantik...
mungkin juga mereka saling melengkapi antara satu sama lain...
bila kita x nampak bintang, Allah hadiahkan kita hujan...dimana nikmat kesejukan itu adalah dari turunya hujan ke bumi...
dan bila kita x dapat hujan, Allah hadiahkan kita bintang..dimana nikmat kedamaian itu adalah dari kerlipan bintang-bintang yang berkerlipan dilangit...
Manusia...lihatlah betapa Adilnya Tuhan kita...
walaupun Dia sembunyikan sesuatu dari kita namun Dia masih hadiahkan kita yang lain...
Manusia...bersyukurlah kamu kepadaNYA...

Dan kenapa masih Hujan Bntang....haha
sebab saya sukakannya...
saya sukakan bintang...
saya sukakan hujan...
saya sukakan langit..
saya sukakan laut...
saya sukakan pantai...
saya sukakan pokok..
saya sukakan bunga...
saya sukakan semua nikmat Tuhan ini...
kenapa...
kerana semuanya adalah dari Tuhan saya...ALLAH S.W.T..
Thank You Allah...

No comments:

Post a Comment